Проект закона Украины

"Про компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу"
Вноситься народними депутатами України Габером М.О. та Гуцолом М.В.

Цей Закон визначає правове регулювання відносин, пов`язаних із створенням, діяльністю, реорганізацією і ліквідацією компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу (резидентів та не ризедентів України), а також компаній, що використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Цим Законом обумовлюються правові засади і гарантії дистриб`юторів (менеджерів, агентів, консультантів тощо) цих компаній, незалежно від назви (асоціація, клуб, об`єднання, товариство, фонд тощо) та форм власності.

РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Основні поняття

Багаторівневий маркетинг — багатоступенева система заохочення фізичних осіб, які доставляють товари чи послуги від виробника до споживача.

Компанія сітьового маркетингу — компанія, в якій дистриб`ютору (менеджеру, агенту, консультанту) окрім винагороди за продані ним товари чи послуги, виплачуються відсотки з продажу товарів тими фізичними особами, яких він особисто залучив до співробітництва і які стали в свою чергу дистриб`юторами компанії.

Компанія багаторівневого маркетингу — компанія, в якій дистриб`ютору (менеджеру, агенту, консультанту), окрім винагороди за продану ним продукцію чи послугу, виплачуються певна сума з продажу декількох рівней ("поколінь") дистриб`юторів, а не тільки з продаж тих, кого він особисто залучив та навчив працювати.

Дистриб`ютор (менеджер, агент, консультант) — фізична особа, яка не є штатним співробітником компанії, залучає до співробітництва інших фізичних осіб, навчає їх, допомагає їм в свою чергу залучати до співробітництва інших фізичних осіб та одержує від компанії винагороду за проданий ним товар чи послугу, а також додаткові кошти за продані товари чи послуги залученими ним фізичними особами.

Клієнт — фізична особа, яка використовує товари чи послуги компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Незалежний дистриб`ютор (менеджер, агент, консультант) реєструється в органах місцевої влади як дистриб`ютор (приватний підприємець).

Компанія прямих продаж — компанія, яка використовує для просування своїх товарів та послуг працю незалежних дистриб`юторів, відпускаючи їм товари чи послуги за оптовими цінами. Винагорода дистриб`ютора — це різниця між оптовою ціною та ціною реалізації товару чи послуги.

Фінансові системи пірамідального плану (фінансові піраміди) — компанії, які використовують для побудови своєї структури принципи багаторівневого маркетингу, але не здійснюють рух товарів чи послуг від виробника до споживача.

Стаття 2. Відносини, що регулюються цим Законом

Цей Закон встановлює:

— порядок створення, реєстрація, діяльність і ліквідація компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— правовідносини суб`єктів права власності щодо володіння, користування та розпорядження майном у компаніях прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— порядок створення, експлуатації, прирощення, відчуження і передачі прав на майно у компаніях прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— права та обов`язки компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— принципи діяльності компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— права та обов`язки дистриб`юторів компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— права та обов`язки клієнтів компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— порядок реєстрації дистриб`юторів компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— порядок залучення, організації праці та звільнення дистриб`ютора компаній, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— правовідносини, що виникають між компанією, яка використовує принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу та працівником цієї компанії.

Стаття 3. Законодавство про компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Діяльність компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу та пов`язані з ними правовідносини регулюються цим Законом та іншими законодавчими актами України.

Правові засади та гарантії дистриб`ютора компаній, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, що не передбачені чинним Законодавством, регулюються цим Законом, Кодексом Законів про працю України, Законами України "Про зайнятість населення" і "Про оплату праці".

Специфічні вимоги діяльності компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, а також специфічні умови організації праці дистриб`ютора компаній, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу регулюються цим Законом.

Якщо міжнародними договорами України або міжнародними угодами, ратифікованими Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що містить цей Закон, то застосовуються правила міжнародного договору або міжнародних угод.

 Стаття 4. Сфера дії Закону

Дія цього Закону розповсюджується на відносини, що виникають у процесі створення, діяльності, реорганізації і ліквідації компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу (резидентів та нерезидентів України) незалежно від назви (асоціація, клуб, об`єднання, товариство, фонд тощо) та форм власності, основною метою діяльності яких є отримання прибутку, надання послуг переважно клієнтам цих компаній, а також на відносини, що виникають між дистриб`юторами та цими компаніями.

Стаття 5. Принципи діяльності компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу визнаються як такі за умов, якщо:

1) існує принцип залучення до співробітництва незалежних дистриб`юторів (фізичних осіб), які не являються співробітниками компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

2) існує у будь-якій формі розподіл прибутку серед дистриб`юторів (менеджерів, агентів, консультантів) компаній, а також виплати дивідентів засновникам (власникам) компаній;

Коментар-2 до ст. 5. Згідно ст. 430-434 ЦК України, Законів України "Про господарські товариства", "Про підприємства в Україні", "Про цінні папери і фондову біржу" та інших законодавчих і підзаконних актів розподіл прибутку серед фізичних осіб - учасників (засновників, акціонерів, паєвиків) мережевих компаній і компаній прямих продаж згідно установчих угод, учасників угод про спільну діяльність з такими компаніями, договорів відчдження корпоративних прав (паїв, акцій) мережевих компаній і компаній прямих продаж, дистриб`юторів (менеджерів, агентів, консультантів) компаній, а також виплата їм дивідентів вже урегульовані чинним законодавством і не потребують подальшого тлумачення у цьому законопроекті.

3) діє принцип створення одно- чи багаторівневої мережі шляхом залучення нових дистриб`юторів (менеджерів, агентів, консультантів) завдяки матеріальному заохоченню;

4) основною метою діяльності є отримання прибутку, а також надання послуг переважно партнерам та клієнтам цих компаній;

5) заробітна плата співробітників компаній залежить від економічних результатів діяльності компаній;

6) учасники (власники) компаній можуть бути її адміністративними керівниками.

РОЗДІЛ II. ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ ДИСТРИБ`ЮТОРА ТА КОМПАНІЇ

Стаття 6. Права компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу мають право:

— відкривати у встановленому законом порядку банківські рахунки;

— купувати чи набувати іншим способом майно;

— володіти, управляти, розпоряджатися у встановленому законом та статутом компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу майном компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— укладати угоди;

— надавати платні послуги;

— виконувати договірні роботи і встановлювати ціни на них;

— створювати свої представництва (філії);

— використовувати кошти та інші ресурси для виконання завдань, передбачених статутом компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— оголошувати конкурси для виконання завдань;

— встановлювати міжнародні зв`язки;

— вступати в об`єднання, асоціації компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, в тому числі і міжнародні, брати участь у їх діяльності;

— укладати трудові договори з дистриб`юторами;

— залучати нових дистриб`юторів;

— надавати допомогу дистриб`ютору, що не має досвіду роботи;

— проводити співбесіди або конкурсні відбори;

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу користуються іншими правами, передбаченими чинним законодавством України.

Стаття 7. Обов`язки компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу зобов`язані:

— дотримуватися вимог Конституції України та законодавства України;

— вести бухгалтерський облік;

— надавати передбачену законодавством фінансово-бухгалтерську та статистичну інформацію державним органам;

— використовувати працю тільки тих дистриб`юторів, що працюють за трудовою угодою (контрактом, договором);

— забезпечувати своїх дистриб`юторів необхідною фінансовою та статистичною документацією;

— оформляти квитанцію (довідку) при сплаті замовленного клієнтом товару чи послуги;

— сплачувати встановлені цим Законом та чинним законодавством податки, пенсійні та страхові внески і збори з сум особистих винагород (комісійних) дистриб`юторів компаній;

— проводити за свій рахунок професійне навчання залучених до співробітництва дистриб`юторів;

— на протязі двох місяців з моменту реєстрації не приймати від дистриб`юторів (менеджерів, агентів, консультантів) компанії будь-які грошові внески, проплати за майбутню продукцію, товари чи послуги, вступні, членські та інші внески.

Стаття 8. Права та обов`язки дистриб`ютора

Дистриб`ютор компаній, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу має право:

— на безкоштовне отримання фінансової та статистичної документації;

— на оплату праці за виконану роботу;

— на соціальний захист у сфері зайнятості;

— утворювати професійні спілки;

— укладати трудовий договір;

— працювати в декількох інших компаніх;

— укладати з органами державного страхування договір на випадок втрати роботи.

Дистриб`ютор компаній, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу зобов`язаний:

— після двостороннього підписання угоди (контракту, договору) зареєструватися в органах влади як дистриб`ютор;

— дотримуватися трудової дисципліни та етики;

— дбайливо ставитися до майна власника (роботодавця), з яким укладено трудовий договір (угода, контракт);

— працювати чесно та сумлінно;

— своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або адміністрації компанії;

при продажу товару чи послуги надавати клієнту довідку (квитанцію).

Стаття 9. Права та обов`язки клієнта

Клієнт компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу має право:

— отримувати безкоштовну консультацію щодо товарів чи послуг;

— на якісне обслуговування;

— вимагати у дистриб`ютора або компанії у випадку продажу товару чи послуги фінансовий документ (квитанцію, довідку про сплату);

— на законний захист прав споживача.

Клієнт компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу зобов`язаний при оформленні фінансового документу (квитанції, довідки) сплатити необхідну суму грошей за придбаний товар чи послугу.

Одним з видів клієнта є клієнт "зі знижкою". Клієнт "зі знижкою" — це фізична особа, що заключила контракт з компанією і має право на придбання товару чи послуги зі знижкою, встановленною компанією, та використовує товар чи послуги для задоволення власних потреб.

Клієнт "зі знижкою" не має права:

1) на статус дистриб`ютора (приватного підприємця);

2) залучати до діяльності компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу інших фізичних осіб;

3) рекламувати товар чи послугу компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

РОЗДІЛ III. УТВОРЕННЯ КОМПАНІЙ ПРЯМИХ ПРОДАЖ, СІТЬОВОГО ТА БАГАТОРІВНЕВОГО МАРКЕТИНГУ

Стаття 10. Засновники компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Засновниками компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу можуть бути громадяни України, громадяни інших країн, необмежені законом у правоздатності або дієздатності, юридичні особи, зареєстровані як в Україні, так і в інших країнах, міжнародні компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, що уклали угоду про створення компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, або фізична чи юридична особа, які заявили про це у встановленому законом порядку.

Кількість засновників компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу не обмежується.

Органи державної влади і управління, органи місцевого самоврядування не можуть виступати засновниками компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Органи державної влади і управління, органи місцевого самоврядування не можуть передавати належне їм майно компаніям прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу на підставі спільної вигоди.

Юридичною підставою для створення компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є угода, укладена фізичними чи юридичними особами відповідно до цього Закону.

Стаття 11. Угода (акт) про створення компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

В угоді (акті) про створення компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу необхідно вказати:

— засновників (призвіще, імя, по батькові фізичної особи, місце проживання, назва юридичної особи та її місцезнаходження);

— назву компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— мету і сферу діяльності компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— перелік передбачених товарів та послуг;

— обов`язки і права засновників;

— порядок та розміри компенсації витрат в ході заснування;

— розмір уставного фонду;

— порядок вирішення спірних питань між засновниками;

— засновників, які можуть виконувати представницькі функції компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Угоду про створення компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу підписують всі засновники чи їх довірені особи.

Якщо засновником компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є одна особа, то замість угоди складається акт, який повинен відповідати вимогам угоди.

Якщо хоча б один із засновників є фізичною особою, то її підпис завіряється нотаріально, а підпис представника (керівника чи довіреної особи) юридичної особи завіряється печаткою цієї юридичної особи. Підпис іноземної юридичної особи, у якої відсутня печатка, завіряється нотаріально.

Після підписання угоди про створення компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу засновники приймають статут компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

В угоді визначаються особи, які мають право укладати інші угоди від імені компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу. Такі угоди стають обов`язковими для компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу після їх затвердження загальними зборами. За зобов`язаннями, передбаченими цими угодами, учасники (власники) несуть солідарну відповідальність.

Стаття 12. Учасники (власники) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Учасником (власником) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є фізична чи юридична особа, яка відповідно до порядку, встановленого цим Законом і статутом компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, володіє частиною капіталу цієї компанії.

Засновник компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу з дня внесення внеску стає учасником компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, або її власником, якщо внески зроблені однією особою.

Стаття 13. Права учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Учасники (власники) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу мають наступні немайнові права:

— брати участь у роботі загальних зборів учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу з правом вирішального голосу;

— отримувати інформацію про діяльність компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— оскаржити у судовому порядку рішення колегіального органу управління, якщо такий сформовано, рішення адміністрації, якщо вони суперечать законам і іншим правовим актам;

— інші, вказані в статуті компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, немайнові права.

Учасники (власники) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу мають наступні майнові права:

— отримувати свою частку майна компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу у випадку її ліквідації у встановленому законом порядку;

— залишати як благочинний акт, продавати або передавати свою частку майна іншим особам у порядку, встановленому статутом компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Стаття 14. Статут компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Статут є правовим документом, на підставі якого компанія прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу веде свою діяльність.

Положення статуту компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу не повинні суперечити чинному законодавству України.

У статуті компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу обов`язково вказується:

— назва організації;

— місцезнаходження (юридична адреса) компанії;

— предмет, цілі і сфера діяльності компанії;

— права та обов`язки учасників, порядок набуття і втрати прав учасника;

— порядок утворення майна;

— порядок передачі іншим особам капіталу чи його частини, який належить учаснику (власнику);

— компетенція зборів засновників, порядок їх скликання, порядок прийняття рішень;

— порядок створення і розпуску колегіальних органів управління, їх компетенція, функції і відповідальність;

— порядок призначення адміністративного керівника та його компетенція;

— права та обов`язки дистриб`юторів (агентів, менеджерів, консультантів тощо);

— порядок розподілу майна компанії;

— джерела коштів та порядок їх використання;

— порядок контролю фінансової діяльності;

— порядок внесення змін і доповнень до статуту;

— порядок створення і ліквідації філій;

— порядок реорганізації і ліквідації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— терміни діяльності компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— органи управління;

— контролюючі органи.

У статуті можуть бути передбачені й інші правила, пов`язані з особливостями (специфікою) діяльності компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, які не суперечать чинному законодавству України.

Статут компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу повинен бути підписаний усіма засновниками або їх довіренними особами, а підписи завірені: фізичних осіб та іноземних юридичних осіб, які не мають печатки — нотаріально, юридичних осіб — печаткою юридичної особи.

Право ініціативи внесення змін і доповнень до статуту мають:

— збори засновників компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— колегіальний орган управління компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— адміністрація компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Зміни і доповнення до статуту затверджуються загальними зборами компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Змінений і доповнений статут починає діяти з моменту його реєстрації у встановленому законодавством порядку.

Стаття 15. Реєстрація компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Компанія прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу вважається створеною і набуває прав юридичної особи з моменту її державної реєстрації.

Компанія, яка має намір використовувати в своїй діяльності принципи дистриб`юторства, реєструється органами державної влади і управління чи місцевого самоврядування, як компанія прямих продаж, сітьового чи багаторівневого маркетингу.

Якщо для діяльності, вказаної в статуті, компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу передбачено законодавством України ліцензування такої діяльності, то така ліцензія повинна бути отримана на протязі місяця з моменту реєстрації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Якщо для діяльності компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу передбачено просування на ринок України товарів, які не пройшли сертифікацію, то необхідна сертифікація проводиться до моменту реєстрації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Продукт, що не пройшов сертифікацію відповідно до чинного законодавства України, і який компанія прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу продовжує просувати на ринку України, підлягає вилученню зі складів компанії, а також з приватних складів дистриб`юторів.

У випадку виявлення факту, що компанія прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу просувала на ринку України несертифіковану продукцію, вона повинна вилучити у своїх дистриб`юторів всю раніше продану їм продукцію з поверненням дистриб`юторам сплачених за продукцію коштів.

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, зареєстровані та незареєстровані у встановленому чинним законодавством порядку, представництва (філії) цих компаній, що мають статус юридичної особи в місячний термін з моменту прийняття цього Закону проходять відповідно реєстрацію та перереєстрацію в органах державної влади як сітьові компанії.

Стаття 16. Представництва та філії компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу мають право створювати на території України та за її межами представництва та філії відповідно до чинного законодавства України.

Стаття 17. Філії компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Філія компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є частиною компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, яка має окреме місцезнаходження і власну адміністрацію. Філія є юридичною особою і діє від імені компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, згідно з статутом компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу і наданих прав керівнику філії, які повинні бути вказані у статуті компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу. Кількість філій компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу не обмежується.

Філія може мати власний рахунок у банку.

Майно філії враховується у фінансовому обліку компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, а також окремо у фінансовому обліку філії.

Філія, як юридична особа, реєструється і знімається з обліку у порядку, встановленому законодавством України.

Стаття 18. Асоціації компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу можуть створювати асоціаці компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Діяльність асоціацій компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу регулюється цим Законом та іншими законодавчими актами України.

РОЗДІЛ IV. ДІЯЛЬНІСТЬ КОМПАНІЙ ПРЯМИХ ПРОДАЖ, СІТЬОВОГО ТА БАГАТОРІВНЕВОГО МАРКЕТИНГУ

Стаття 19. Органи управління компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Органами управління компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є загальні збори учасників (власників) і адміністрація. Рішенням зборів засновників компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу можуть бути створенні колегіальні органи управління (рада, правління, дирекція та інші).

Стаття 20. Загальні збори учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Загальні збори учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є вищим органом управління.

Право вирішального голосу на цих зборах мають засновники, учасники (власники). Якщо засновником компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є одна особа, то його письмові рішення прирівнюються до рішень загальних зборів учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Загальні збори учасників (власників) вважаються повноважними, якщо на них присутні всі учасники (власники) або їх представники.

Збори учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу мають право:

— приймати статут;

— вносити зміни і доповнення до статуту;

— встановлювати обов`язкові завдання діяльності;

— встановлювати ціни і тарифи на послуги, роботи, продукцію і правила їх встановлення, якщо це не встановлено іншими законодавчими та нормативними актами;

— призначати і звільняти керівника адміністрації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу та встановлювати розмір його заробітної плати;

— встановлювати розмір заробітної плати членам і ревізору колегіального органу управління компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— контролювати фінансово-господарську діяльність колегіального органу управління чи адміністрації;

— затверджувати річний фінансовий звіт;

— створювати філії компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— приймати рішення про реорганізацію чи ліквідацію компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Чергові загальні збори учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу адміністрація зобов`язана скликати щорічно протягом трьох місяців після закінчення фінансово-господарського року.

Загальні збори учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу можуть бути скликані за рішенням суду, якщо воно не були скликані у порядку, встановленому цим Законом і статутом компанії, і з цього приводу до суду звернулися учасник, керівник адміністрації, ревізор, аудитор компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу або інша зацікавлена особа.

Стаття 21. Адміністрація компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Оперативну роботу компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу організовує і виконує адміністрація.

У своїй діяльності адміністрація компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу зобов`язана дотримуватися чинного законодавства, вимог статуту та рішень керівника компанії.

Для компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу обов`язковим є посади керівника адміністрації та головного бухгалтера. Ці обов`язки не може виконувати одна і та ж особа, або особи, що перебувають у прямих родинних чи подружніх зв`язках (батьки, брати, сестри, батьки і діти подружжя). Функції головного бухгалтера згідно з договором може виконувати юридична особа.

Керівник адміністрації встановлює перелік штатних посад працюючих, а також приймає їх і звільняє.

Компетенція керівника адміністації встановлюється статутом компанії.

Стаття 22. Колегіальні органи управління компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Колегіальні органи управління компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу (рада, правління, дирекція та інші) створюються рішенням зборів засновників компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Кількість членів колегіального органу управління, їх обов`язки, права, відповідальність, порядок виборів і відкликання, заробітна плата встановлюються зборами засновників компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Стаття 23. Контроль фінансової діяльності компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Порядок внутрішнього контролю фінансової діяльності колегіальними органами управління компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу встановлюється статутом компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Органи державної влади і управління, органи місцевого самоврядування здійснюють контроль за діяльністю компанії у порядку, передбаченому чинним законодавством. Адміністрація компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу зобов`язана надавати представникам органів, що здійснюють передбачений законодавством контроль, необхідні для проведення такого контролю документи.

Стаття 24. Майно компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, його утворення і використання

Джерелами формування майна компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу можуть бути:

1) грошові та майнові внески учасників (власників) компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

2) прибуток, отриманий за реалізацію товарів, послуг;

3) грошові та майнові внески, отримані у формі благочинності, допомоги, подарунку, заповіту;

4) інші джерела, не заборонені законодавством України.

Компаніям прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, незалежно від назви (асоціація, клуб, об`єднання, фонд тощо) забороняється збирати кошти дистриб`юторів як вступні (членські, клубні тощо) внески.

Грошові та майнові внески, отримані у формі благочинності, допомоги, заповіту, компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу використовують за вказівкою тих осіб, які їх надали, для діяльності передбаченої статутом.

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу може продати, передати, здати в оренду майно, а також передати його з метою виконання зобов`язань іншим суб`єктам, використовувати як гарантію (заставу) для виконання зобов`язань іншим суб`єктом, тільки на підставі рішення загальних зборів учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу. Порядок прийняття таких рішень з передбаченням правил голосування та права голосу учасника (власника) обов`язково вказується у статуті компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Внески учасників (власників) утворюють капітал учасників (власників) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, а учаснику (власнику) видається документ, що підтверджує його частину капіталу.

Капітал учасників (власників) може збільшуватися тільки за рахунок додаткових внесків або переоцінки майна компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу. Капітал учасників із-за переоцінки майна компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу збільшується чи зменшується пропорційно до наявного капіталу компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, а збільшення чи зменшення капіталу учасників (власників) розподіляється пропорційно до частин капіталу учасників.

Прибуток, отриманий компанією прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу від продажу матеріальних цінностей, використувається у порядку, передбаченому чинним законодавством України та відповідно до рішення загальних зборів компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

РОЗДІЛ V. ПОРЯДОК ЗАЛУЧЕННЯ,ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ ТА ЗВІЛЬНЕННЯ ДИСТРИБ`ЮТОРА КОМПАНІЇ

Стаття 25. Принципи відносин між дистриб`ютором та компанією

Відносини, що виникають між дистриб`ютором та компанією (резидентом чи нерезидентом), яка використовує принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу незалежно від назви (асоціація, клуб, об`єднання, товариство, фонд тощо) та форм власності повинні базуватися на принципах рівноправ`я та партнерства і бути направлені як на зростання прибутку підприємства, так і на зростання матеріального добробуту дистриб`ютора.

Стаття 26. Залучення дистриб`ютора

Залучення дистриб`ютора до компанії, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу відбувається після проведення співбесіди або конкурсного відбору.

З дистриб`ютором укладається трудовий договір (контракт, договір та інше). Оформлення трудової угоди (контракту, договору та інше), занесення даних по дистриб`ютору в базу даних компанії проводиться за кошти компанії. Після укладення трудового договору дистриб`ютор приступає до своїх трудових обов`язків.

Cтаття 27. Організація праці дистриб`ютора

Організація праці дистриб`ютора покладається на роботодавця — компанію, яка використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

У разі відсутності досвіду у працівника, компанія зобов`язана за свій рахунок проводити навчальні курси (школи, семінари, конференції) та забезпечити дистриб`ютора необхідною довідковою літературою та інформацією з організації діяльності, інформацію про товари чи послуги.

Стаття 28. Звільнення дистриб`ютора

Трудовий договір між компанією та дистриб`ютором може бути розірваний:

— у разі закінчення терміну дії трудового договору;

— за порушення трудової дисципліни та етики;

— за невиконання розпоряджень власника або адміністрації компанії;

— у разі порушення умов трудового договору з боку дистриб`ютора або компанії;

за власною ініціативою дистриб`ютора чи компанії;

— у разі відсутності закупок товарів та послуг на протязі встановленого компанією терміну;

— у разі ліквідації компанії.

У разі закінчення (розірвання) трудового договору між компанією та дистриб`ютором, компанія зобов`язана видати дистриб`ютору довідку про розмір виплачених винагород та відрахувань у відповідні фонди.

РОЗДІЛ VI. ПРАВОВІДНОСИНИ МІЖ ДИСТРИБЬЮТОРОМ ТА КОМПАНІЄЮ

Стаття 29. Трудовий договір між дистриб`ютором та компанією

Трудовий договір є юридичним документом з моменту його укладення. В трудовому договорі (контракт, договір та інше) повинно бути вказано:

— повну назву компанії;

— юридичну адресу;

— призвіще, ім`я, по-батькові дистриб`ютора;

— юридичну та фактичну адресу дистриб`ютора;

— умови контракту;

— права компанії та дистриб`ютора;

— обов`язки компанії та дистриб`ютора;

— терміни дії трудового договору.

Трудовий договір підписують представник (керівник чи довірена особа) юридичної особи і дистриб`ютор (фізична особа). Підписи завіряються печаткою компанією (роботодавцем).

Гарантії і права трудового договору визначаються та регулюються цим Законом, Кодексом Законів про працю України.

Стаття 30. Контроль організації праці дистриб`ютора компанії

Порядок внутрішнього контролю організації праці встановлюється адміністрацією компанії, яка використовує принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Органи державної влади і управління, органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції здійснюють контроль за дотриманням цього Закону компаніями, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Стаття 31. Вирішення спірних питань між компанією (роботодавцем) та дистриб`ютором

Якщо в процесі відносин між компанією (роботодавцем) та працівником виникають спірні питання, то в таких випадках застосовується Глава XV "Індивідуальні трудові спори" Кодексу Законів про працю України.

Стаття 32. Професійні спілки у компаніях, які використовують принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Дистриб`юторам компанії, яка використовує принципи прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу у відповідності з чинним законодавством України забезпечується право об`єднання у професійні спілки (профспілки).

Профспілки дистриб`юторів діють у відповідності з чинним законодавством України та статутом, якій вони приймають і не підлягають реєстрації в державних органах.

Профспілки дистриб`юторів мають право:

— представляти інтереси дистриб`юторів з метою вирішення питань розподілу і використання матеріальних та фінансових ресурсів;

— встановлення умов та організації праці;

— контролювати виконання законів про працю та інші передбачені чинним законодавством України права.

РОЗДІЛ VII. РЕОРГАНІЗАЦІЯ І ЛІКВІДАЦІЯ КОМПАНІЙ ПРЯМИХ ПРОДАЖ, СІТЬОВОГО ТА БАГАТОРІВНЕВОГО МАРКЕТИНГУ

Стаття 33. Реорганізація компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Реорганізація компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу — це зміна компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу як юридичної особи без її ліквідації. Правонаступниками реорганізованної компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу є заново створені в процесі реорганізації компанії і ті, що продовжують діяльність після реорганізації.

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу можуть бути реорганізовані наступними шляхами:

1) об`єднанням компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

2) поділом (роз`єднанням) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Реорганізувати компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу шляхом об`єднання можна:

1) приєднавши до компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, яка продовжує свою діяльність, інші (одну чи декілька) компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, які припиняють свою діяльність як юридичні особи;

2) із компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, які зупиняють свою діяльність як юридичні особи, створюється нова компанія прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Реорганізувати компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу шляхом поділу (роз`єднання) можна:

1) поділяючи компанію прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, яка припиняє свою діяльність, серед інших компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, які продовжують свою діяльність;

2) із компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, яка припиняє свою діяльність, створюються нові компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

3) із компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, яка продовжує свою діяльність, відокремлюються частини, які приєднуються до інших компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу або із яких створюються нові компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Для реорганізації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу шляхом об`єднання чи роз`єднання (поділу на частини) готується проект, в якому для кожної компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу вказується:

— назва;

— юридична адреса;

— ініціатор реорганізації;

— обгрунтування реорганізації;

— порядок інвентарізації;

— оцінка майна;

— правонаступники;

— терміни передачі майна та документації;

— права, що надаються адміністації та експертам компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу в процесі реорганізації;

— терміни реорганізації.

Разом з проектом реорганізації повинні бути підготовлені проекти статутів компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, які будуть існувати після реорганізації.

Проект реорганізації затверджують збори засновників діючих компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу. За рішенням зборів засновників, які затверджують проект реорганізації, можуть бути призначені експерти для експертизи проекту. Експерти мають право отримувати від компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, що реорганізується, будь-яку пов`язану з їх реорганізацією інформацію.

Стаття 34. Ліквідація компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Підставою для ліквідації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу може бути:

1) надання товарів та послуг, не передбачених в установчій угоді;

2) на протязі двох місяців після реєстрації не було надано товару або послуги;

3) закінчення відповідно до статуту терміну діяльності компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

4) рішення зборів засновників, прийняте у передбаченому статутом порядку;

5) рішення суду про ліквідацію компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

6) визнання її банкрутом.

Орган, який прийняв рішення про ліквідацію компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, призначає ліквідаційну комісію, встановлює терміни ліквідації, порядок інвентарізації та передачі майна, зобов`язаний в десятиденний строк письмово повідомити про ліквідацію своїх дистриб`юторів. З дня призначення ліквідаційної комісії збори засновників компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, колегіальні органи управління і адміністрація втрачають свої повноваження, їх функції виконує ліквідаційна комісія.

Учасникам (власникам) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу після ліквідації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу та виплати її боргів може бути повернена тільки належна їм частина капіталу із майна та коштів, що залишилися.

Стаття 35. Повноваження ліквідаційної комісії компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу

Ліквідаційна комісія має права і обов`язки керівника адміністрації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу. Ліквідаційна комісія є офіційним представником компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, яка ліквідується, в органах державної влади і управління, місцевого самоврядування, судах та інших випадках, пов`язаних з правовідносинами юридичних і фізичних осіб.

Ліквідаційна комісія компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу:

— складає фінансову звітність (баланс ліквідації) станом на початок ліквідації компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— проводить розрахунки з органами державної влади і управління, місцевого самоврядування, кредиторами, дистриб`юторами, іншими організаціями відповідно до чинного законодавства;

— закінчує виконувати зобов`язання, які виникли внаслідок завданих збитків та за раніше укладеними угодами компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу, а також укладає нові угоди відповідно до своєї компетенції;

— передає частину майна, що залишилася, учасникам (власнику) компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу чи організаціям, за вказівкою органу, що прийняв рішення про ліквідацію компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— складає акт про ліквідацію компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу;

— ліквідовану компанію прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу знімає з обліку у порядку, встановленному чинним законодавством України.

Ліквідаційна комісія несе відповідальність перед компанією прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу і третіми особами за втрати, які виникли по його вині.

РОЗДІЛ VIII. ОПОДАТКУВАННЯ КОМПАНІЙ ПРЯМИХ ПРОДАЖ, СІТЬОВОГО ТА БАГАТОРІВНЕВОГО МАРКЕТИНГУ

Стаття 36. Оподаткування

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу можуть бути визнані суб`єктами підприємницької діяльності, а отже і платниками податку з прибутку, отриманого у вигляді коштів чи майна, тому що отримання прибутку є основним видом діяльності компаній прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу.

Компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу сплачує податки, збори в пенсійний фонд та фонд соціального страхування з сум особистих винагород (комісійних) дистриб`юторів (менеджерів, агентів, консультантів) компанії.

Порядок сплати податків та зборів компанії прямих продаж, сітьового та багаторівневого маркетингу встановлюється податковим законодавством України.

РОЗДІЛ ІХ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Дія цього Закону поширюється на правовідносини, які виникли після набуття чинності цим Законом.

3. Кабінету Міністрів України:

— подати на розгляд Верховної Ради України протягом трьох місяців з дня прийняття Закону пропозиції щодо внесення змін до законів України, що випливають з цього Закону;

— привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;

— прийняти інші рішення, що випливають з цього Закону;

— забезпечити перегляд міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів і скасування тих актів, що суперечать цьому Закону.


ВЕРНУТЬСЯ НА ГЛАВНУЮ

e-mail: farsail@mail.ru
Hosted by uCoz